Rower stacjonarny – sprzymierzeniec w walce o piękną sylwetkę

Zdrowe odżywianie jest bardzo ważne, by organizm mógł dobrze funkcjonować. Prawidłowa dieta nie wystarczy jednak do tego, by utrzymać ciało w dobrej kondycji fizycznej. Istotne jest, by do codziennej rutyny wprowadzić aktywność fizyczną. Na jaką warto się zdecydować? Bardzo wiele korzyści daje jazda na rowerze. Nie zawsze jest to jednak możliwe do wykonania na zewnątrz. Często zdarza się, że niekorzystne warunki pogodowe niweczą plany rowerowe. Doskonałą alternatywą w takim przypadku jest rower stacjonarny.

Jakie korzyści daje jazda na rowerze stacjonarnym?

Rower stacjonarny to jeden z chętniej wybieranych sprzętów treningowych. W czym tkwi jego popularność? Jazda na rowerze pozwala łatwo i szybko poprawić sylwetkę. Oczywiście do utraty zbędnych kilogramów oraz ujędrnienia ciała niezbędna jest również prawidłowa dieta. Jeśli jednak odżywiamy się zdrowo i dbamy o odpowiednią kaloryczność posiłków, jazda na rowerze sprawi, że o wiele szybciej osiągniemy upragniony cel. Ten sprzęt treningowy można znaleźć w każdej siłowni i w wielu polskich domach. Trenować na nim może każdy. Stopień intensywności ćwiczeń dobieramy do indywidualnych możliwości. Ta uniwersalność sprawia, że rower stacjonarny to świetna opcja zarówno dla początkujących, jak i regularnie trenujących osób. Jazda na tym sprzęcie to dla niektórych również sposób na relaks i odprężenie. Wolne pedałowanie można połączyć z czytaniem książki bądź oglądaniem ulubionego serialu. Poza oczywistą korzyścią jazdy na rowerze, jaką jest utrata tkanki tłuszczowej, możemy spodziewać się również poprawy wydolności płuc, pracy serca, a także kondycji organizmu. Należy jednak pamiętać, że pedałowanie tak jak każda inna aktywność musi być wykonywana regularnie. Tylko wówczas efekty będą naprawdę widoczne.

Dobór odpowiedniego sprzętu gwarancją sukcesu

Rozpoczynając przygodę z jazdą na rowerze stacjonarnym, warto zastanowić się nad celem, jaki chcemy osiągnąć. Na rynku istnieje bowiem kilka modeli tego popularnego sprzętu, a każdy z nich jest odpowiedni dla innej grupy osób. Jak wygląda najczęstszy podział rowerków stacjonarnych?

– rower stacjonarny poziomy,

rower stacjonarny pionowy,

– rower stacjonarny do spinningu.

Jak sama nazwa wskazuje, rower stacjonarny poziomy to sprzęt, w którym siodełko ustawione jest na równi z pedałami. Rower poziomy stanowi idealny wybór dla osób początkujących, mających sporą nadwagę bądź problemy z kręgosłupem. Siedzenie zapewnia plecom oparcie, a takie ułożenie ciała dodatkowo mocniej angażuje mięśnie brzucha do pracy. Rower pionowy to standardowa, najbardziej popularna wersja. Posiada pokrętła, dzięki którym łatwo dostosować odpowiedni opór podczas pedałowania. Rower spinningowy to świetna opcja dla osób uwielbiających mocne treningi. Działanie takiego sprzętu oparte jest na oporze mechanicznym, stosowanym na kole zamachowym z przodu. Opór, jaki można uzyskać, jest niezwykle wysoki. Rower spinningowy umożliwia jazdę na stojąco.

Rower stacjonarny to sprzęt bardzo uniwersalny i warto włączyć jazdę na nim do swojego dnia. Regularne treningi bardzo szybko przyniosą efekty wizualne, ale również poprawią siłę i wytrzymałość organizmu.